Äntligen


Mina älskade tänger!

Plattången. Ja, bra att jag slutat använda den, men den behövde inte försvinna för det, jag saknar den allt! Borta har den nu varit i två veckor.
Jag: Vart är plattången?
Alla: Du använde den sist.
Pappa: har du kollat i skåpen i tvättstugan och i vardagsrummet? Det kan hända att jag har städat undan dem.
Jag: Nej?
Jag är nära på att ge upp min jakt och börjar inse att den ÄR borta, men jag kollat i skåpet i vardagsrummet. Två flugor i en smäll! Där var en av mina långtänger också.


Det här kan jag säga är typiskt min pappa. Han vill ha ordning och stoppar undan saker där man minst anar det, men förr eller senare kommer det fram, tur nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0